Strikketips: Drømmefille av Helle Slente Design

Ja, det finnes også oppskrifter på nett som ikke kommer fra Drops, her er en av de. Nydelig klut, er nesten synd noen ganger at så flotte ting brukes til å tørke opp diverse greier, men kjøkkenet fortjener også å ha det pent :)

Denne kluten er strikket i 100% bomullsgarn, i oppskriften er det brukt Debbie Bliss Eco baby, farge 14042, ett nøste, ca 125 m på 50 gr. Pinnenr 3-3,5 og 24 masker gir 10 cm. Klutens mål ca 19 x 21 cm. Kanskje ikke den enkleste oppskrifta jeg har sett, men utfordringer er vi vel flinke på, eller ?

Da designer gjorde meg oppmerksom på at denne oppskriften kun er tilgjengelig gratis denne helgen velger jeg å fjerne selve innholdet i oppskriften her og heller la linken til ravelry bli liggende. Jeg fant oppskriften via strikkeoppskrift.com og kunne dessverre ikke finne informasjon om dette. Men det er jo en veldig fin fille da :)

Link til oppskrifta : http://www.ravelry.com/patterns/library/drmmefille

8 kommentarer

Henriette Celin

14.08.2016 kl.09:39

Å, så søt den var ^^

Bente

14.08.2016 kl.09:50

Henriette Celin: Ja, ikke sant :) Skulle hatt 48 timer i døgnet kjenner jeg :)

Henriette Celin

14.08.2016 kl.10:06

SV: Ja, ser den (:

Helle Slente

14.08.2016 kl.12:01

Hei, så kjekt at du liker fillen min 😍 Vil bare gjøre deg oppmerksom på at oppskriften kun er gratis i helgen, så jeg regner med at du fjerner den fra bloggen ved midnatt? På forhånd takk.

Bente

14.08.2016 kl.12:19

Helle Slente: Den er grei, syns bare jeg ville vise frem fillen din, den var veldig fin vettu :) Så den forsvinner i kveld :)

Helle Slente

14.08.2016 kl.12:38

Den er grei 😊😊 Helt flott at du viser den frem og linker til ravelry - men ikke så kjekt å dele hele oppskriften når den kun er gratis i helgen. Men da sku alt være i sin skjønneste orden 😄 Ha en fine søndag 🌸

Bente

14.08.2016 kl.12:49

Helle Slente: ok, det sto ikke noe om det der jeg fant den, at det kun var i helgen. Ha en flottere dag du og :)

Bente

14.08.2016 kl.14:55

Helle Slente: Hei igjen Helle, er det greit at det står slik jeg har endret det til ?