Strikketips : Shades of Sand by DROPS Design

Kluter er blitt veldig populært, her er en oppskrift fra Drops sine sider.

DROPS Cotton Light er et herlig og mykt blandingsgarn i 50% bomull og 50% polyester micro. Microfibrene er tynnere enn silketråder, de tar ikke opp fuktighet og gir sammen med bomullen lette strikkeplagg med fibre som puster. Garnet har meget god formstabilitet og er slitesterkt.

DROPS Cotton Light er perfekt egnet til barnestrikk med tanke på at det kan vaskes i maskin og det flotte utvalget av morsomme og livlige farger. Garnet er spunnet av flere tråder som gjør maskebildet glatt og jevnt.

Mål: 25 x 25 cm.
Materialer: 
DROPS COTTON LIGHT fra Garnstudio
50 g av hver av de følgende farger:
f.nr 01, natur
f.nr 02, hvit
f.nr 21, lys beige
f.nr 31, perlegrå 

1 klut veier ca 39 g.

DROPS PINNE NR 3,5 - eller det p.nr du må bruke for å få 22 m x 30 p glstrikk på 10 x 10 cm, eller 18 m mønster A.2 på 10 cm i bredden. 

MØNSTER: 
Se diag A.1 til A.3. Diag viser alle p i mønsteret sett fra retten.
----------------------------------------------------------

KLUT:
Klutene strikkes frem og tilbake.

Legg opp 47 m på p 3,5 med natur. Strikk mønster slik (1.p = retten): Strikk A.1 (= 8 m), A.2 (= 8 m) 4 ganger i bredden, A.3 (= 7 m). HUSK PÅ STRIKKEFASTHENEN! Når hele diag er strikket ferdig i høyden, gjentas A.X 2 ganger til i høyden. Deretter strikkes de første 15 p i A.X. Fell av fra vrangen med vrang over rett og rett over vrang. Klipp og fest tråden.
Strikk 1 klut til i hver av de resterende fargene.

Diagram

= rett fra retten, vrang fra vrangen
= vrang fra retten, rett fra vrangen
= 1 kast mellom 2 m. På neste p strikkes kastene vrang. Det skal bli hull!
= 2 m rett sammen
= ta 1 m løst av p, 1 rett, løft den løse m over.
= ta 1 m løst av p, 2 m rett sammen, løft den løse m over.

http://www.garnstudio.com/pattern.php?id=7655&cid=1 

3 kommentarer

Henriette Celin

09.08.2016 kl.09:48

Så lekkert (:

Bente

09.08.2016 kl.09:53

Henriette Celin: Og så populært som det har blitt :) Og med jula "rett rundt hjørnet" så er det fine julegaver :)

Henriette Celin

09.08.2016 kl.09:56

SV: Sant, det er det jo ;-)